Thursday, April 3, 2008

Araito N Scooter

Ni kisah sorg bdak yang paling tinggi, Araito(bkn name sebeno). Pada satu tgh hari, araito ingin pergi lunch. Maklumlah, orgnye beso, mesti r lapo slalo. Araito boro moto member die. Mesti r scrambler, klo nek scooter seret r kaki die. Coz kaki die paling panjang. Tapi sebenonye araito boro scooter ego je. Die pon gi kat tmpt parking moto, mencari moto teman yg diboronye. “haa.. jumpe pon”, cetus hati araito. Tanpa segan silu n confidentnye, araito ni duk atas moto, bawak kua kunci n nak cucuk kunci kat dlm lobang kunci. Pergh.. xdpt masok beb. Die pon try r pelbagai gaya n teknik. Araito cuak, dh r lapo, moto xleh stat plak. “Irshid (bkn name sebeno)!! Xleh masok kunci do”. Irshid pon dtg ngn niat yg mulia pas2 tnye,
Irshid : ko pnjm moto sape araito?
Araito: moto hujaz r..
Irshid: moto die bkn yg ni. Tu moto die…
Selang beberape moto, ade moto ego s itam yg same.
Pergh… araito nye muke dh malu dh. Dh r sume org ngah usha. Tuan moto dtg. “erk, ni moto aku do. Ko nk watpe ni?” Naseb bek araito tinggi, klo x mesti tuan moto tu dh sepak gune kaki dh.

Tahniah r Araito!!
Smoga slalu lah naik moto org len sesuke ati…

(cerita tertakluk kepada sedikit pindaan n tambahan)

3 comments:

Saphuan Awang said...

Ni la citer paling sedap aku baca dalam tempoh 5 minit nih....
ARAI ngan IPIEN paling paling tinggi!!! woof-woof!

beLLe said...

adoiiii~
sumpah klaka blog korg ni
penat aku gelak
kipiddap!!

-eD- said...

waaaaaaaa...
gelak2 cam babi aku kt blk nie srg2...sumpah klaka sial krg...

krg da berjaya menyahtension diri aku nie...bgs2...nk jwb test rG jap gi nie...aku syg krg